Rozmowy z ekspertami - SYGNALISTA.
Wkrótce jednostki sektora publicznego oraz duże firmy będą zobowiązane wdrożyć mechanizmy sygnalizowania i ochrony sygnalistów przewidziane w Dyrektywie UE 2019/1937.
Projekt ustawy został skierowany do uzgodnień i konsultacji publicznych.
Ze względu na naszą historię, sygnalista jest często niesłusznie mylony z donosicielem, a kanały zgłoszeniowe bywają postrzegane jako narządzie do załatwiania osobistych porachunków. Tymczasem działanie w złej wierze nie tylko nie wiąże się z ochroną zgłaszającego, ale może skutkować sankcjami karnymi.
Dlatego kadra kierownicza i pracownicy powinni zostać ogólnie zaznajomieni z zasadami zgłaszania naruszeń prawa oraz przysługującej im ochrony, aby korzystać z tych mechanizmów w sposób prawidłowy. Pozwoli to także uniknąć sytuacji, w których kanały zgłoszeniowe zostaną zasypane zgłoszeniami, które nie będą podlegać rozpatrzeniu.
Proponujemy następujący zakres usług:
- Kompleksowe wdrożenie procedury ochrony sygnalistów oraz obsługa wewnętrzna kanału zgłoszeniowego, w tym:
Opracowanie dokumentów, tj. regulaminu dot. sygnalistów, zgłaszania nieprawidłowości:
- Diagnoza organizacji – kwestionariusz + wywiad.
- Opracowanie założeń dot. rozwiązań (wybór kanałów sygnalizowania, zakres dziedzinowy, zakres osobowy, osoby / komórki odpowiedzialne, forma prowadzenia rejestru).
- Opracowane projektu regulaminu i uzgodnienie ostatecznej wersji.
Opracowane rozwiązania będą zgodne z dyrektywą 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii i projektem ustawy, jak również uwzględni specyfikę kontekstu działania organizacji.
- Szkolenie dla personelu w przedmiotowym zakresie.
Cele i efekty szkolenia
Podniesienie kompetencji uczestników w zakresie:
- zasad ochrony sygnalistów przewidzianych w dyrektywie 2019/1937 i projekcie ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa,
- warunków uzyskania takiej ochrony,
- sankcjach dla osób zgłaszających nieprawdziwe informacje.
- Udostępnienie kanału zgłoszeniowego.
- Obsługa analizy zgłoszeń:
- wyjaśnienie zgłoszenia,
- przygotowanie propozycji decyzji dotyczącej danego zgłoszenia,
- wsparcie w zakresie wypracowania właściwych działań dotyczących zgłoszenia oraz wniosków z niego wynikających.
Wybierz nas - zaoszczędzisz czas, który poświęciłbyś na wdrożenie procedur i obsługę kanału zgłoszeniowego.
Skontaktuj się z nami:
e-mail: biuro@tz-c.pl
tel.: (22) 786-85-45
media: dołącz do nas w mediach
Zapraszamy na szkolenia otwarte: INFORMACJE